Smoothie recept

DATUM: 2009-02-22 TID: 13:36:45
Tjena, nu har jag druckit upp min smoothie som blev riktigt god. Jag gör olika varje gång för att testa mig fram vilken som är godast. Alla har varit goda hittils men vissa är ju bättre än andra. Det beror ju på vad man är sugen på med. Igår gjorde jag en mer söt som var super god men kasnke inte så bra till frukost eftersom att den innehöll florsocker. Men den jag gjorde idag var ett bra frukost val. Här kommer receptet på den:

*äpple,banan och hallon smoothie*
1 skalat äpple
1 mogen banan
ungefär 2 dl frysta hallon
mjölk


gör såhär;
öppna bananen och bryt små bitar och lägg ner i en skål, skär sedan ner små bitar av äpplet och sedan på med hallonen. Ha i så mycket hallon du vill ha, men de blir rätt surt så ta inte för mycket.
Sedan häller du i ungefär 1,5 dl mölj och sedan börjar du köra med stavmixern, (man kan ju andvända sig av en vanlig mixer med. )
Sedan häller du i så mycket mjölk du vill ha så du får den så rinnig du vill ha den.
 När du fått den som du vill ha den då häller du upp de i ett stort glas och sätt i en sugrör. Mycket enkelt och går på 5 minuter.

Lycka till !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0